Passer au contenu

/ Department of Psychology

Je donne

Rechercher

Robert Haccoun

Vcard

Professeur titulaire

Faculté des arts et des sciences - Département de psychologie

Marie-Victorin office C364

robert.haccoun@umontreal.ca

514 343-2331

Areas of Expertise

Globalization is bringing many changes to the positions and skills required of institutions and individuals. In this context of constant change, workplace training is becoming increasingly important. But it must be recognized that training programs do not always produce concrete changes in workplace behaviour. My research program revolves around this issue of transfer of learning. Starting from theories and models concerning changes in behaviour, it identifies the parameters that influence and enhance transfer of learning. The research mainly takes place in the actual workplace and involves descriptive or causal longitudinal data collection. The research methodologies are sometimes experimental, sometimes descriptive and invariably call for the use of sophisticated statistical analysis techniques and methods.

Student supervision Expand all Collapse all

Styles de soutien des superviseurs de recherche : relations avec les attitudes et le bien-être des étudiants gradués Thèses et mémoires dirigés / 2018 - 2018
Graduate : Blanchard, Charlotte
Cycle : Master's
Grade : M. Sc.
Antecedents of Leader Empowering Behaviour : a Leader Self-Concept Perspective Thèses et mémoires dirigés / 2017 - 2017
Graduate : Mohebbinia, Ladan
Cycle : Doctoral
Grade : Ph. D.
Patterns of discrepancy in perceptions of workgroup and organizational cultures and their relationships to well-being, commitment and organizational citizenship behavior Thèses et mémoires dirigés / 2015 - 2015
Graduate : Shoham, Amir
Cycle : Doctoral
Grade : Ph. D.
Predicting post-training reactions from pre-training attitudes Thèses et mémoires dirigés / 2013 - 2013
Graduate : Adomaityte, Aurelija
Cycle : Master's
Grade : M. Sc.
Impact différentiel des types de modelage et des styles d’orientation des buts sur des indices cognitifs, affectifs et comportementaux liés à l’expérience d’apprentissage Thèses et mémoires dirigés / 2011 - 2011
Graduate : Lauzier, Martin
Cycle : Doctoral
Grade : Ph. D.
L'orientation vers les buts : le contraste de deux modèles Thèses et mémoires dirigés / 2008 - 2008
Graduate : Johnson, Kevin
Cycle : Master's
Grade : M. Sc.
Predicting trainees' intentions to transfer training : an application of the theory of planned behaviour Thèses et mémoires dirigés / 2008 - 2008
Graduate : Shoham, Amir
Cycle : Master's
Grade : M. Sc.

Browse this profile on: