Passer au contenu

/ Département de psychologie

Je donne

Rechercher

Travaux et publications

Des travaux et publications scientifiques de nos étudiant(e)s sont conservées et consultables dans Papyrus, le dépôt institutionnel de l’Université de Montréal.

Pour une recherche détaillée
Visiter Papyrus
Date Trier par date en ordre croissant Titre Trier par titre en ordre croissant
2023 How does explicit knowledge inform policy shaping? The case of Burkina Faso’s national social protection policy
2023 Conditions d’utilisation du référent ÉKIP et de sa plateforme numérique pour favoriser la santé, le bienêtre et la réussite éducative des élèves du Québec
2023 Lessons learned from field experiences on hospitals’ resilience to the COVID-19 pandemic : a systematic approach
2023 Smartphone use as an efficient tool to improve anomia in primary progressive aphasia
2023 A light in the dark : how children make sense of COVID-19
2022 Functional network and structural connections involved in picture naming
2022 Documents nécessaires pour l'implantation du programme "Reprendre le contrôle ensemble" : programme de soutien des parents confrontés au cancer de l'enfant
2022 Quand le messager est plus important que le message : étude expérimentale en Afrique francophone sur l’utilisation des connaissances
2022 Sleep slow waves’ negative-to-positive-phase transition : a marker of cognitive and apneic status in aging
2022 Development and refinement of Rel@x : a training in hypnosis-derived communication for pediatric nurses to prevent procedural pain
2022 Cancer-related fatigue in childhood cancer survivors : a systematic scoping review on contributors of fatigue and how they are targeted by non-pharmacological interventions
2022 Care pathways, health service use patterns and opportunities for justice involvement prevention among forensic mental health clients
2022 Do problem-solving skills help mitigate emotional distress through perceived control and self-efficacy in parents of children with cancer?
2022 L’apprentissage sans erreur : un principe efficace d’intervention dans la maladie d’Alzheimer et dans l’aphasie primaire progressive
2022 Learning and vulnerability to phonological and semantic interference in normal aging : an experimental study
2022 Using digital platforms in schools for prevention and health promotion : a scoping review
2021 Sensory contribution to vocal emotion deficit in patients with cerebellar stroke
2021 A novel computerized assessment of manual spatial exploration in unilateral spatial neglect
2021 Connected speech markers of amyloid burden in primary progressive aphasia
2021 Quantified desistance : a scoping review of conventions in the scientific literature