Travaux et publications
Des travaux et publications scientifiques de nos étudiant(e)s sont conservées et consultables dans Papyrus, le dépôt institutionnel de l’Université de Montréal.
Pour une recherche détaillée
Visiter Papyrus
Visiter Papyrus
Date Trier par date en ordre croissant | Titre Trier par titre en ordre croissant | Auteur Trier par auteur en ordre croissant | Directeur par contributeur en ordre croissant |
---|---|---|---|
2023 | What contributes to false belief understanding in childhood? : a multidimensional approach | Aubuchon, Olivier; Libenstein, Jamie; Moënner, Marina; Séguin, Marilou; Bellerose, Jenny; Bernier, Annie; Beauchamp, Miriam | |
2023 | Feasibility study of taking back control together, an intervention to support parents of children with cancer | Lévesque, Ariane; Ogez, David; Gravel, Vivianne; Marcil, Valérie; Curnier, Daniel; Rondeau, Émélie; Sinnett, Daniel; Péloquin, Katherine; Sultan, Serge | |
2023 | Smartphone use as an efficient tool to improve anomia in primary progressive aphasia | Joubert, Sven; Maquestiaux, François; Enriquez-Rosas, Adriana-Maria; Villalpando, Juan Manuel; Brodeur, Catherine; Bier, Nathalie | |
2023 | Cancer-related fatigue : scoping review to synthesize a definition for childhood cancer survivors | Lévesque, Ariane; Caru, Maxime; Duval, Michel; Laverdière, Caroline; Marjerrison, Stacey; Sultan, Serge | |
2023 | Lessons learned from field experiences on hospitals’ resilience to the COVID-19 pandemic : a systematic approach | Dagenais, Christian; Kielende, Muriel; Coulibaly, Abdourahmane; Gautier, Lara; Pierre-Marie, David; Peiffer-Smadja, Nathan; Honda, Ayako; Araújo Oliveira, Sydia Rosana de; Traverson, Lola; Zinszer, Kate; Ridde, Valery | |
2023 | A light in the dark : how children make sense of COVID-19 | Libenstein, Jamie; Larivière-Bastien, Danaë; Dupont, Dominique; Aubuchon, Olivier; Herba, Catherine; Beauchamp, Miriam | |
2022 | Cancer-related fatigue in childhood cancer survivors : a systematic scoping review on contributors of fatigue and how they are targeted by non-pharmacological interventions | Lévesque, Ariane; Caru, Maxime; Duval, Michel; Laverdière, Caroline; Marjerrison, Stacey; Sultan, Serge | |
2022 | Do problem-solving skills help mitigate emotional distress through perceived control and self-efficacy in parents of children with cancer? | Lévesque, Ariane; Béliveau, Julianne; Ogez, David; Marcil, Valérie; Curnier, Daniel; Laverdière, Caroline; Sinnett, Daniel; Péloquin, Katherine; Sultan, Serge | |
2022 | Functional network and structural connections involved in picture naming | Jarret, Julien; Ferré, Perrine; Chedid, Georges; Bedetti, Christophe; Boré, Arnaud; Joanette, Yves; Rouleau, Isabelle; Brambati, Simona Maria | |
2022 | L’apprentissage sans erreur : un principe efficace d’intervention dans la maladie d’Alzheimer et dans l’aphasie primaire progressive | Joubert, Sven; Tannou, Thomas; Maquestiaux, François |
Nombre de résultats : 222
- Page précédente
- Page 1
- Page 2. Page courante.
- Page 3
- Page 4
- Page 5
- Page 6
- Page 7
- Page 8
- Page 9
- Page 10
- Page suivante
10 résultats par page